Sociální odpovědnost
Odpovědnost k místním komunitám
Filantropické aktivity a dobrovolnictví jsou stěžejními oblastmi naší občanské odpovědnosti. Klademe důraz na podporu komunit v místech, kde podnikáme, a také na zapojení našich zaměstnanců do poskytování pomoci neziskovým organizacím






Sbírka Pomozte dětem a Nadace rozvoje občanské společnosti
Jsme hlavním bankovním partnerem charitativní sbírky Pomozte dětem Nadace rozvoje občanské společnosti. Bezplatně sbírce poskytujeme bankovní účet 595959595/0600, platební terminál, zajišťujeme bezplatné zpracování hotovosti vybrané během Peříčkového týdne, který předchází Benefičnímu večeru v České televizi a během roku pomáháme v rámci dalších aktivit.
Více informací na www.pomoztedetem.cz

Knihovna Václava Havla
Jsme dlouhodobým partnerem Knihovny Václava Havla, která šíří myšlenkový, literární a politický odkaz Václava Havla a různou formou přibližuje veřejnosti historický význam zápasu za lidská práva a svobody v době totality a tvorbu občanské společnosti v době budování demokracie. Na obou centrálách jsou Knihovničky Václava Havla, kde si naši zaměstnanci některé z jeho titulů mohou půjčit.
Více o organizaci na www.vaclavhavel.cz

Post Bellum a Paměť národa
Jsme hrdým partnerem organizace Post Bellum a projektu Paměť národa. Ten se zaměřuje na vyhledávání a nahrávání vzpomínek pamětníků klíčových momentů 20. století.
Více na www.postbellum.cz

Podpora nezávislé žurnalistiky
Jsme přesvědčeni, že posilování profesionální žurnalistiky a nezávislých sdělovacích prostředků, stejně jako usnadňování přístupu k důvěryhodným zdrojům informací, přispívá k ochraně demokracie. Proto podporujeme týdeník Reportér a jeho nadační fond pro podporu a rozvoj nezávislé žurnalistiky a server Hlídací pes prostřednictvím Ústavu nezávislé žurnalistiky.

Cena vévody z Edinburgu (DofE)
Naši zaměstnanci jsou mentory mladých lidí v programu DofE, jednoho z nejvýznamnějších neformálních vzdělávacích programů světa. Naši mentoři podporují a vedou své svěřence v rozvoji dovedností, fyzických aktivit a dobrovolnictví. Sami tím získávají zajímavou zkušenost s mentoringem.
Více informací na www.dofe.cz

Cesta za snem
Podporujeme jejich aktivity, které dokazují, že i lidé s tělesným hendikepem mohou aktivně sportovat spolu se zdravými lidmi.
Jsme generálním partnerem MONETA Czech Tour a naši zaměstnanci se pod vlajkou týmu MONETA účastní Handy cyklo maratonu a dalších akcí na podporu hendikepovaných.
Více informací na www.cestazasnem.cz

Naše filantropické aktivity
Podat pomocnou ruku neziskovým organizacím umožňujeme i našim zaměstnancům a klientům

Grantový program
Smyslem našeho grantového programu je pomoci organizacím, zaměřeným na pomoc znevýhodněným dětem a dospělým, seniorům a podporu ochrany životního prostředí, ale zároveň také zapojit naše zaměstnance. Jsou to totiž právě oni, kdo v rámci grantového programu sami navrhují, jakou organizaci chtějí podpořit a stávají se tak jejich pomyslnými ambasadory. V roce 2022 jsme mezi 78 projektů rozdělili v grantovém programu bezmála 6 milionu korun.

Dobrovolníci
Každý zaměstnanec Skupiny MONETA může dva dny v roce věnovat dobrovolnictví v neziskové organizaci a pomoci tak znevýhodněným dětem a dospělým, seniorům nebo přispět k ochraně životního prostředí. V roce 2021 se naši zaměstnanci v rámci dobrovolnického programu PACHÁME DOBRO zapojili do 47 dobrovolnických projektů pro 22 neziskových organizací a odpracovali více než 1 560 dobrovolnických hodin.

MON HELP
Vyřazené služební počítače, notebooky, tiskárny, automobily i nadbytečný kancelářský nábytek poskytujeme zdarma vytipovaným sociálně znevýhodněným rodinám, dětem, samoživitelům nebo seniorům. Dary částečně pokrývají i potřeby neziskovek, především pak hospiců, jejichž primárním posláním je terénní zdravotní a sociální služba.

Pomáhejte se Smart Bankou
V naší mobilní aplikaci můžete podpořit 7 neziskových organizací, které vybrali v hlasování naši zaměstnanci a klienti. Těmto organizacím je možné pravidelně měsíčně přispívat na jejich aktivity nebo zvolit jednorázovou podporu, a to přímo ve svém mobilním bankovnictví Smart Banka.
Na filantropické akvitity jsme v roce 2021 věnovali 22,5 milionu korun
Odpovědnost k zaměstnancům

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
V průběhu pokračující globální pandemie COVID-19 byla bezpečnost a ochrana zdraví zaměstnanců pro Skupinu MONETA tou nejvyšší prioritou. Vedení banky přistupovalo k preventivním opatřením vždy proaktivně, mnohokrát nad rámec mimořádných a ochranných opatření Ministerstva zdravotnictví ČR a vlády ČR.
Výroční zpráva Bezpečnost a ochrana zdraví při práci (PDF, 736 KB)

MON FAIR
V Monetě jsme si vědomi toho, že diverzita a individualita přispívá k naší firemní kultuře, k inovativnímu pracovnímu prostředí a také celkově k růstu naší společnosti. Pro otázky diverzity, inkluze a genderové rovnosti vznikla proto komise, která je poradním orgánem představenstva Skupiny MONETA. Její členové předkládají návrhy, které podporují rozmanité pracovní prostředí a férové odměňování v naší společnosti.
Diverzita, rozmanitost a inkluze
Podpora rozmanitosti, diverzity a inkluze je pevně ukotvena v naší interní Směrnici Diverzity, rozmanitosti a inkluze - anglická verze (PDF, 569 KB)




Bloomberg
Jako jediná česká společnost jsme byli zařazeni již potřetí do prestižního indexu „Bloomberg Gender-Equality Index (GEI)“.
V roce 2021 jsme dosáhli skóre 82,63 %, kdy průměrný gender pay gap v naší Skupině je pouhých 2,79 %. Naším cílem je do roku 2026 tento rozdíl zcela odstranit.

Férové odměňování
Našim zaměstnancům nabízíme spravedlivý systém odměňování, který respektuje genderovou rovnost. V roce 2021 jsme 1 124 zaměstnancům navýšili mzdu, a to v průměru o 4,4 %.

Rozvojový program pro talentované ženy
Podporujeme talentované ženy v manažerských rolích v rámci unikátního programu, který je zaměřený na jejich rozvoj a kariérní růst. V druhém ročníku se k 111 talentovaným ženám z prvního ročníku přidalo dalších 48, které mají možnost potkat se tak s TOP experty z businessu a naboostovat se tak pro své další kariérní výzvy.

Charta diverzity
Protože vnímáme diverzitu a inkluzi jako jedny ze stěžejních otázek našeho přístupu k zaměstnancům i klientům, stali jsme se zlatým ambasadorem Charty diverzity. Podpora rozmanitosti, diverzity a inkluze je navíc pevně ukotvena v naší interní Směrnici Diversity & Inclusion.

Zaměstnanci na prvním místě
Jsme přesvědčeni, že zajištění vhodného pracovního prostředí a podmínek našim zaměstnancům se odráží v jejich následných obchodních úspěších a návazně na to pak logicky i v prosperitě celé banky

MON Step
V oblasti inkluze je jedním z našich nejvýznamnějších projektů iniciativa MON STEP. Tento projekt odstartoval v říjnu 2021 a jeho cílem je zvýšit podíl handicapovaných zaměstnanců z 1 % na konci roku 2021 na více než 3,5 % do konce roku 2025.

Interní ochránce práv
Neboli zaměstnanecký ombudsman zajišťuje ochranu zájmů našich zaměstnanců, pokud mají podezření na porušení vnitřních pravidel. Tři ombudsmani jsou voleni z řad zaměstnanců.
Zpráva Ombudsmana pro zaměstnance 2021

Podpora rodičů v návratu do práce
Zaměstnancům, kteří se vrací z rodičovské nebo mateřské dovolené, nabízíme finanční příspěvek na potomka do 3 let jeho věku. V pražské centrále je také rodičům s dětmi k dispozici pro práci tzv. multifunkční místnost.

Srovnání práv LGBTQ+ zaměstnanců
Nárok na volno mají u nás i zaměstnanci pro uzavření registrovaného partnerství, ošetřování partnera stejného pohlaví či organizaci pohřbu, který jim česká legislativa nepřiznává.
Odpovědnost vůči klientům
Velmi nám záleží na spokojenosti všech našich klientů, protože si dobře uvědomujeme, že jsou stěžejním pilířem pro naše úspěšné fungování. Proto nabízíme široké portfolio produktů a služeb, které přizpůsobujeme lokálním požadavkům a potřebám trhu. Podněty ze strany našich klientů získáváme prostřednictvím efektivního systému zpětné vazby.




Zkušenost našich zákazníků
Naši klienti nás mohou kontaktovat osobně na kterékoliv z našich poboček, prostřednictvím kontaktního centra, online chatu, sociálních sítí, internetového bankovnictví nebo e-mailem. Od roku 2019 využíváme pro centralizovaný sběr naší klientské zpětné vazby aplikaci feedTrack, která získala ocenění v kategoriích „Nejlepší měření zákaznické zkušenosti“, „Porozumění zákazníkům a Hlas zákazníka“ a „Nejlepší Customer Experience strategie“.

Ombudsman pro klienty
Tým ombudsmana se věnuje podnětům klientů, kteří nebyli spokojeni s výsledkem řešení jejich stížností na reklamačním oddělení.

Ochrana spotřebitele a klientských údajů
Jsme si vědomi citlivosti informací, které o našich klientech zpracováváme, a důležitosti budování dlouhodobého vztahu založeného na vzájemné důvěře. Bezpečnost a řádné zpracování klientských dat jsou tedy jednou z priorit Skupiny. Využíváme pouze pravdivé, správné a přehledné informace ve všech našich informačních a marketingových materiálech a vyhýbáme se poskytování jakýchkoliv zavádějících informací.

Podpora živnostníků a malých a středních firem
Jsme úspěšní v dlouhodobém rozšiřování podpory investičních i provozních potřeb našich SME klientů, zejména pak v oblasti poskytování úvěrů do zemědělského sektoru. V zájmu podpory rozvoje podnikání pokračuje partnerství, které jsme uzavřeli s institucemi poskytujícími portfoliové záruky („NRB“ a „EIF“ ), jež jsou zaměřené na zlepšení přístupu živnostníků a malých firem a malých a středních podniků k financování investičních i provozních potřeb.


Nadace MONETA Clementia
Nadace MONETA Clementia vznikla na pomoc klientům, kteří se dostali do těžké životní situace a nejsou schopni dostát svým závazkům vzniklým vůči společnostem Skupiny MONETA.
Jak podat grantovou žádost
Žádosti o podporu v prvním kole grantového programu roku 2023 je možné podávat od 1. dubna do 30. dubna 2023.
- Oslovte kteréhokoliv zaměstnance MONETA Money Bank z Vašeho nejbližšího okolí, například z Vaší nejbližší bankovní pobočky, představte mu svůj projekt a požádejte ho, aby se stal garantem a zároveň předkladatelem Vašeho projektu.
- Vyplňte formulář Žádost o grant MONETA Money Bank dle Pravidel grantových žádostí MONETA Money Bank.
- Připojte krátký průvodní dopis, poslední výroční zprávu a kopii zakládacího dokumentu Vaší organizace (stanovy/zakládací listina). Případné přílohy či detailní rozpočet musí být součástí žádosti.
- Pošlete vyplněnou žádost se všemi dalšími doklady v elektronické nebo tištěné formě předkladateli Vašeho projektu z MONETA Money Bank, kterého jste s tímto projektem oslovili. Zaměstnanec MMB zašle Vaši žádost na e-mailovou adresu grant.cz@moneta.cz a následně bude žádost předložena Komisi pro politiku společenské odpovědnosti MONETA. O jejím rozhodnutí budete informováni do 30 dnů od termínu konání zasedání, tj. ve druhém (nejpozději v červenci téhož roku) a čtvrtém kalendářním čtvrtletí (nejpozději v lednu následujícího roku).
Kontakt: grant.cz@moneta.cz
Jak požádat o podporu z MON HELP
Oslovte konkrétní organizaci podle nabízených služeb a domluvte se s ní na dalším postupu.
Pomoc znevýhodněným dětem a dospělým
SOS dětské vesničky, z. s.
Kontakt: info@sos-vesnicky.cz
Zaměření na zdravotní a sociální péči o nevyléčitelně nemocné v domácím prostředí
Fórum mobilních hospiců, z. s.
Kontakt: info@mobilnihospice.cz
Klienti (střediska, školy a servisní jednotky) Diakonie ČCE
Diakonie Českobratrské církve evangelické
Kontakt: info@diakonie.cz
Koho je možné ve Smart Bance podpořit
Člověk v tísni SOS Ukrajina
Vybrané prostředky putují na nákup potřebného materiálu lidem na Ukrajině.
Hospic sv. Jana N. Neumannna
Zajišťuje domácí hospicovou péči nemocným a umírajícím v posledních dnech života.
Borůvka, o.p.s.
Pomáhá dětem i dospělým s tělesným postižením zapojit se do běžného života.
Český svaz ochránců přírody
Aktivně se stará o ochranu životního prostředí a přírodního dědictví v České republice.
Paměť národa a Post Bellum, z.ú.
Dokumentuje příběhy pamětníků 20. století a vypráví je dál.
Knihovna Václava Havla
Šíří myšlenkový, literární a politický odkaz Václava Havla.
Sbírka Pomozte dětem
Přináší pomoc znevýhodněným a ohroženým dětem.
Sbarvouven.cz
Skupina mentorů a mentorek, která pomáhá mladým gayům a lesbám s coming outem.