Sociální odpovědnost
Odpovědnost k místním komunitám
-
Jsme hlavním bankovním partnerem charitativní sbírky Pomozte dětem Nadace rozvoje občanské společnosti. Sbírce bezplatně poskytujeme bankovní účet 595959595/0600 a platební terminál. Zajišťujeme bezplatné zpracování hotovosti vybrané během Peříčkového týdne, který předchází Benefičnímu večeru v České televizi. Během roku pomáháme v rámci dalších aktivit.
-
Jsme dlouhodobým partnerem Knihovny Václava Havla, která šíří myšlenkový, literární a politický odkaz Václava Havla a různou formou přibližuje veřejnosti historický význam zápasu za lidská práva a svobody v době totality a tvorbu občanské společnosti v době budování demokracie. Na obou centrálách jsou Knihovničky Václava Havla, kde si naši zaměstnanci některé z jeho titulů mohou půjčit.
-
Jsme hrdým partnerem organizace Post Bellum a projektu Paměť národa. Ten se zaměřuje na vyhledávání a nahrávání vzpomínek pamětníků klíčových momentů 20. století.
-
Jsme přesvědčeni, že posilování profesionální žurnalistiky a nezávislých sdělovacích prostředků, stejně jako usnadňování přístupu k důvěryhodným zdrojům informací, přispívá k ochraně demokracie. Proto podporujeme týdeník Reportér a jeho nadační fond pro podporu a rozvoj nezávislé žurnalistiky.
-
Podporujeme jejich aktivity, které dokazují, že i lidé s tělesným hendikepem mohou aktivně sportovat spolu se zdravými lidmi.
Jsme generálním partnerem MONETA Czech Tour a naši zaměstnanci se pod vlajkou týmu MONETA účastní Handy cyklo maratonu a dalších akcí na podporu hendikepovaných.
Naše filantropické aktivity
-
Smyslem našeho grantového programu je pomoci organizacím, zaměřeným na pomoc znevýhodněným dětem a dospělým, seniorům a podporu ochrany životního prostředí, ale zároveň také zapojit naše zaměstnance. Jsou to totiž právě oni, kdo v rámci grantového programu sami navrhují, jakou organizaci chtějí podpořit a stávají se tak jejich pomyslnými ambasadory. Žádosti do grantového programu přijímáme od 1. dubna 2024 do 30. dubna 2024. Granty jsou financovány Nadací MONETA Clementia.
Jak podat grantovou žádost -
Každý zaměstnanec Skupiny MONETA může dva dny v roce věnovat dobrovolnictví v neziskové organizaci a pomoci tak znevýhodněným dětem a dospělým, seniorům nebo přispět k ochraně životního prostředí. V roce 2023 se naši zaměstnanci v rámci dobrovolnického programu PÁCHÁME DOBRO zapojili do 111 dobrovolnických projektů pro 36 neziskových organizací a odpracovali 4 560 dobrovolnických hodin.
-
Vyřazené služební počítače, notebooky, tiskárny, automobily i nadbytečný kancelářský nábytek poskytujeme zdarma vytipovaným sociálně znevýhodněným rodinám, dětem, samoživitelům nebo seniorům. Dary částečně pokrývají i potřeby neziskovek, především pak hospiců, jejichž primárním posláním je terénní zdravotní a sociální služba.
Jak požádat o podporu z MON HELP -
V naší mobilní aplikaci můžete podpořit neziskové organizace, které vybrali v hlasování naši zaměstnanci a klienti. Těmto organizacím je možné pravidelně měsíčně přispívat na jejich aktivity nebo zvolit jednorázovou podporu, a to přímo ve svém mobilním bankovnictví Smart Banka.
Koho je možné ve Smart Bance podpořit -
Nadace MONETA Clementia vznikla na pomoc klientům, kteří se dostali do těžké životní situace a nejsou schopni dostát svým závazkům vzniklým vůči společnostem Skupiny MONETA.
Více na clementia.cz
V roce 2023 jsme na filantropické aktivity věnovali
32,4 milionu Kč
Odpovědnost k zaměstnancům
Věříme v rovné příležitosti, spravedlivé pracovní podmínky a vzájemný dialog se zaměstnanci. Podpora rozmanitosti, diverzity a inkluze je jednou z našich základních hodnot.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
Výroční zpráva Bezpečnost a ochrana zdraví při práci 2023 (PDF, 240 KB)
Archiv dokumentů
MON FAIR
Diverzita, rozmanitost a inkluze
-
Jako jediná česká společnost jsme byli již čtyřikrát zařazeni do prestižního indexu „Bloomberg Gender-Equality Index (GEI)“.
V roce 2022 jsme dosáhli skóre 77,5 %. Průměrný gender pay gap v naší Skupině je dle posledních dat pouhých 0,88 %. Naším cílem je do roku 2026 tento rozdíl zcela odstranit.
Gender Diversity KPIs and Annual Review 2022 - anglická verze (PDF, 0,11 MB) -
Našim zaměstnancům nabízíme spravedlivý systém odměňování, který respektuje genderovou rovnost. V roce 2023 jsme v reakci na negativní inflační trend zvýšili mzdu 1 618 zaměstnancům, a to v průměru o 10,3 %.
-
Podporujeme talentované ženy v manažerských rolích v rámci unikátního programu, který je zaměřený na jejich rozvoj a kariérní růst. Ve třetím ročníku se do programu zapojilo dalších 106 talentovaných žen, které se přidaly k 159 účastnicím z předchozích dvou let. Všechny absolventky kurzu mají možnost potkat se tak s TOP experty z businessu a naboostovat se tak pro své další kariérní výzvy.
-
Protože vnímáme diverzitu a inkluzi jako jedny ze stěžejních otázek našeho přístupu k zaměstnancům i klientům, stali jsme se zlatým ambasadorem Charty diverzity. Podpora rozmanitosti, diverzity a inkluze je navíc pevně ukotvena v naší interní Směrnici Diversity & Inclusion.
-
Posláním Ombudsmana pro zaměstnance je zajistit ochranu zájmů našich zaměstnanců v případě, že mají podezření na porušení interních předpisů. Naši tři Ombudsmani pro zaměstnance jsou voleni z řad zaměstnanců.
Zpráva Ombudsmana pro zaměstnance 2023 (PDF, 0,17 MB)
Dokumenty ke stažení
Zaměstnanci na prvním místě
-
V oblasti inkluze je jedním z našich nejvýznamnějších projektů iniciativa MON STEP. Tento projekt odstartoval v říjnu 2021 a jeho cílem je zvýšit podíl handicapovaných zaměstnanců z 1 % na konci roku 2021 na více než 3,5 % do konce roku 2025. V roce 2023 jsme takto zaměstnávali 1,36 % zaměstnanců.
-
Pro zjištění zpětné vazby od našich kolegů slouží anonymní zaměstnanecký průzkum MONQuest, který provádíme na kvartální bázi. Chceme být transparentní, a proto mají celofiremní výsledky k dispozici nejen členové vedení a manažeři týmů, ale i všichni zaměstnanci.
-
Zaměstnancům, kteří se vrací z rodičovské nebo mateřské dovolené, nabízíme finanční příspěvek na potomka do 3 let jeho věku. V pražské centrále je také rodičům s dětmi k dispozici pro práci tzv. multifunkční místnost.
-
Nárok na volno mají u nás i zaměstnanci pro uzavření registrovaného partnerství, ošetřování partnera stejného pohlaví či organizaci pohřbu, který jim česká legislativa nepřiznává.
Odpovědnost vůči klientům
-
Naši klienti nás mohou kontaktovat osobně na kterékoliv z našich poboček, prostřednictvím kontaktního centra, online chatu, sociálních sítí, internetového bankovnictví nebo e-mailem. Od roku 2019 využíváme pro centralizovaný sběr naší klientské zpětné vazby aplikaci feedTrack, která získala ocenění v kategoriích „Nejlepší měření zákaznické zkušenosti“, „Porozumění zákazníkům a Hlas zákazníka“ a „Nejlepší Customer Experience strategie“.
-
Tým ombudsmana se věnuje podnětům klientů, kteří nebyli spokojeni s výsledkem řešení jejich stížností na reklamačním oddělení.
Zjistit více -
Jsme si vědomi citlivosti informací, které o našich klientech zpracováváme, a důležitosti budování dlouhodobého vztahu založeného na vzájemné důvěře. Bezpečnost a řádné zpracování klientských dat jsou tedy jednou z priorit Skupiny. Využíváme pouze pravdivé, správné a přehledné informace ve všech našich informačních a marketingových materiálech a vyhýbáme se poskytování jakýchkoliv zavádějících informací.
Zjistit více -
Jsme úspěšní v dlouhodobém rozšiřování podpory investičních i provozních potřeb našich SME klientů, zejména pak v oblasti poskytování úvěrů do zemědělského sektoru. V zájmu podpory rozvoje podnikání pokračuje partnerství, které jsme uzavřeli s institucemi poskytujícími portfoliové záruky („NRB“ a „EIF“ ), jež jsou zaměřené na zlepšení přístupu živnostníků a malých firem a malých a středních podniků k financování investičních i provozních potřeb.
